Раптом так сталось у вашому житті, що ви не маєте потужного сучасного ігрового ПК, щоб пограти у Сталкер 2 і під рукою немає навіть Xbox Series S, про версію для якої я розповідав Вам у попередньому матеріалі, не варто опускати руки, адже у Вас все ще є шанс пограти у цю гру і допоможе Вам у цьому – хмарний геймінг.
На сьогодні існує одразу декілька платформ хмарного геймінгу, які за окрему плату пропонують гравцям можливість грати в сучасні ігри через інтернет буквально на будь-якому пристрої й серед них Boosteroid, про який я вже одного разу вам детально розповідав. Якщо Ви ще не бачили огляд від мене, обов’язково ознайомтесь.
У цьому матеріалі я розповім Вам, як грати у Сталкер 2 буквально в браузері. Як технології хмарного геймінгу справляються із настільки великою та важкою грою і як краще грати у Stalker 2 на платформі Boosteroid.
Stalker 2 у хмарному геймінгу від Boosteroid
Зареєструвавшись на платформі та оплативши місячну підписку, ви отримуєте можливість грати у відеоігри буквально на будь-якому пристрої з інтернетом та браузером. Я буду ж грати на своєму ПК із відеокартою GeForce GTX 970, яка починає плакати, коли бачить системні вимоги S.T.A.L.K.E.R. 2, але це так, до слова.
На платформі доступно вже декілька сотень різних ігор, але нам сьогодні потрібен лише Сталкер, тому шукаємо його через пошук та додаємо до своїх ігор. Зверніть увагу, що їх тут є дві версії: для ПК із Steam та Xbox. Сьогодні нас цікавить лише ПК-версія, тому обираємо її.
Також важливий момент, яким саме способом ми будемо грати, бо їх є декілька. Спочатку я розповім Вам, як гра працює через додаток, а потім через браузер. Це два кардинально різні досвіди, тому обов’язково дослухайте розповідь до кінця.
Запустивши програму, в ній нічого налаштовувати не потрібно, можна одразу запускати бажану гру. З цікавості можете зробити тест з’єднання і ви дізнаєтесь рекомендовану швидкість інтернету та поточну затримку у передачі сигналу. Інтернет у мене гігабітний, тому із цим проблем немає. Затримка інколи буває більша, ніж рекомендована, але це не страшно.
Відеокарта для Сталкер 2: AMD Radeon RX 7900 XT
Гра за замовчуванням запустилась на помірних налаштуваннях, тому я беру їх за основу. Мінімальні тестувати немає потреби.
До слова додам, що бустероїд дозволяє Вам грати на дуже хорошій віртуальній машині, яка працює на базі відеокарти AMD Radeon RX 7900 XT. Для тих, хто не орієнтується, зазначу, що це дуже потужна та дорога відеокарта.
Я не буду робити жодних детальних налаштувань, змінюватиму лише загальні пресети від розробників. Єдиний параметр, який я змінив – це роздільна здатність. Я граю на моніторі 1080p, тому роздільність екрана ставлю відповідну.
На середніх налаштуваннях гра працює дуже добре. Немає критичних просідань до 10-15 FPS, які заважали б грати, як це було в перші дні після виходу, коли навіть на найпотужніших комп’ютерах грати було дуже складно. Зараз гра працює із майже стабільною частотою кадрів, наскільки це можна стверджувати, спираючись на загальну оптимізацію гри.
У верхньому лівому куті екрана ви бачите Live-статистику від Boosteroid, як працює хмарний сервіс. З 4 показників поки-що вам варто звернути увагу лише на Bitrate, який я виставив максимальний із доступного та затримку передачі сигналу. Показники Stream та Decoded FPS під час перших тестів були у діапазоні 45-60, але із ними є певний нюанс, про який розповім Вам пізніше.
Кількість кадрів (FPS) у Сталкер 2 на локації Залісся
Після невеличкої стартової локації, події на якій відбуваються вночі я відправився на Залісся, яке через велику кількість NPC є найважчою локацією в технічному плані й, на моє велике здивування, навіть тут гра працює досить добре.
Відчувається, що FPS стає дещо нижчим, ніж на відкритих локаціях, але лише трошки й це більше питання до рушія та самої гри як такої. Сам хмарний сервіс працює на диво добре. Як я раніше розповідав, основною платформою для першого проходження Stalker 2 я обрав Xbox Series S і в порівнянні із ним усе, що відбувається на екрані зараз – це навіть не порівняти. Різниця одразу впадає в око.
Сталкер 2: високі та епічні налаштування
На високих налаштуваннях, як при 30 кадрах, так і 60 FPS, все працює на відмінно. Жодних просідань FPS чи фрізів не відчувається. І з моїм гігабітним інтернетом затримка залишалась у межах норми. Граючи у гру, згодом навіть забуваєш, що вона запущена у хмарі.
Згодом я пішов ще далі і поставив найкращі налаштування, які у грі звуться “Епічні”. І на моє превелике здивування, нічого не змінилось. Не змінилось у тому плані, що як хмарний сервіс, так і гра працюють дуже добре.
Stalker 2 у 120 FPS з Boosteroid
З цікавості я навіть поставив 120 FPS у грі та самому Boosteroid (для цього є окремий пункт у налаштуваннях). Хоч мій монітор і не підтримує такий режим, мені було цікаво побачити, як буде працювати гра та чи зможе хмарний сервіс передавати сигнал із такою швидкістю, щоб у динамічний шутер від першої особи було комфортно грати. І він може.
Проблема із Stream та Decoded FPS у Boosteroid
А тепер прийшов час повернутись до цифр статистики, про які я згадував раніше. Я почав робити свої тести через програму від Boosteroid для ПК. І усе, що ви бачили до цього моменту було записано саме під час гри через неї.
Чомусь показники Stream та Decoded FPS у мене демонструвались не зовсім правильно і цифра постійно була в межах 45 і інколи досягала 60. При тому, що сама гра працювала добре, не дивлячись на те, скільки FPS я ставив при усіх можливих налаштуваннях.
Можливо, відбувся якийсь конфлікт драйверів або якийсь кодек не правильно працював. Я не великий технічний спеціаліст, тому не знаю причину, але такий факт у мене був, тому я Вас про це попереджаю.
Бустероїд: Stalker 2 4K у браузері
І зовсім іншу картину я побачив, коли спробував зробити точно такі ж тести із різними графічними налаштуваннями, але, запустивши гру через браузер. У такому форматі усе працювало й стрімилось без жодних проблем.
Усі показники, включаючи Stream та Decoded FPS демонструвались правильно. Якщо ваш монітор чи телевізор підтримує 120 fps, ви можете грати навіть у такому режимі.
Я також спробував усі налаштування, від помірних до епічних і гра працювала так само добре. В процесі своїх тестів питань конкретно до стрімінгового сервісу я не мав жодних і був здивований, що усе працює аж так добре.
До слова додам, що Boosteroid дозволяє грати через хмару й у 4K. Зазвичай у такому режимі особисто я не граю, але мав можливість потестувати. Як на мене, усе дуже навіть добре.
Читайте також про те, як відновити пошкоджені файли збереження у грі Stalker 2 на PC. Покроковий ґайд для Steam-версії гри.
Проблеми та нюанси хмарного геймінгу
Спираючись на описаний досвід, я можу зробити сміливий висновок, що завдяки Boosteroid ви можете цілком спокійно ознайомитись із Stalker 2 завдяки хмарному геймінгу. Технологія працює дуже добре і в процесі власних тестів я не помітив особливих деталей чи технічних проблем, які варті були б окремої згадки.
Але не поспішайте писати гнівні коментарі, що я занадто розхвалив сервіс. Є декілька моментів, які я хочу Вам озвучити. Вони стосуються не так конкретної платформи, як технології хмарного геймінгу загалом, але їх варто мати на увазі, якщо ви вперше користуватиметесь цією технологією.
Коли ви вперше запустите гру, у вас буде відчуття, що рухи мишкою трошки “плаваючі”. Це через те, що стрімінг додає додаткову затримку керування. Відчуття дуже схожі до того, коли ви вперше граєте у шутер від першої особи на геймпаді, після років гри на мишці.
Читайте також: мод для гри Stalker 2, який дозволяє грати на PC з кнопками геймпада DualSense та іконками від PlayStation.
Боятись цього не варто. Затримка мінімальна і через 5-10 хвилин гри ви звикнете і надалі не будете цього помічати. Повірте моєму досвіду.
Другий важливий і не дуже приємний момент пов’язаний конкретно зі Stalker 2 – це те, що під час кожного запуску гра думає, що ви запускаєте її на іншому комп’ютері, тому кожного разу потрібно чекати, доки компілюються шейдери. Цей процес триває хвилин 5-7, що не дуже приємно. Але це нюанс конкретної гри.
Також варто зазначити, що хмарний геймінг – це технологія, яка цілком основана на інтернеті, тому сигнал повинен бути стабільним, а швидкість високою. Як я зазначав раніше, у мене інтернет гігабітний і грав я через кабель, тому жодних проблем, пов’язаних із затримкою я не мав.
Раніше я користувався хмарним сервісом і при 100 та 200 мегабітах і проблем також не було, але, якщо у Вас швидкість нижча, можуть виникнути незначні проблеми у вигляді додаткової затримки чи незначної пікселізації зображення. Детальніше про це я розповідав раніше у огляді сервісу.
Сталкер 2 на платформі Бустероїд: відгуки користувачів
Підсумовуючи усе вищесказане, я можу сказати, що був дуже здивований, що вже зараз завдяки хмарному геймінгу можна спокійно грати навіть у такі великі ігри як Сталкер 2, які мають, будемо чесні, не дуже хорошу оптимізацію. Але, маючи хороший інтернет, ви можете грати у нього буквально у браузері й цей факт особисто мене просто вражає.
Ще раз уточню, що я не вдавався у детальні налаштування і за бажання ви можете погратись, наприклад, із полем зору, тінями, кодувальником та іншими параметрами у грі для того, щоб добитись максимально високого показника FPS або зробити його максимально стабільним.
Створюючи цей матеріал, я ставив собі за мету продемонструвати, як на сьогодні працюють технології хмарного геймінгу загалом на прикладі сервісу Boosteroid. Сталкер 2 – це не лише важка в технічному плані гра, але й шутер від першої особи, а дозволити гравцю у такі ігри грати комфортно в клауді – це ще те випробування для сервісу.
На мою особисту думку Boosteroid цей іспит пройшов на відмінно і, якщо добре працює Stalker 2, то інші ігри точно будуть працювати. І це дуже хороший показник.