Resident Evil 7 побачила світ у січні 2017 року і зуміла стати хорошим продовженням культової серії, яка у багатьох гравців вже понад 2 десятиліття невідривно асоціюється із жанром Survival Horror.
Вона не лише не розчарувала мільйонну базу фанатів по усьому світу, але й зуміла залучити до франшизи нових гравців, які, споглядаючи трейлери та ігроладні кадри попередніх частин, можливо, ніколи й спробували б познайомитись із будь-якою з попередніх ігор серії, бо на перший погляд вони є досить складними.
Багато сучасних гравців не звикли, що відеоігри можуть змушувати добре подумати і для того, щоб розгадати якусь загадку або відкрити певні двері на своєму шляху, потрібно солідну кількість часу аналізувати усі можливі варіанти та уважно вивчати кожен закуток рівня чи локації в пошуках підказки, яка допоможе просунутись по сюжету.
Розробники зуміли знайти цей тонкий баланс, який дозволив старим гравцям знову відчути себе справді головним героєм дуже похмурої та небезпечної пригоди у містичному маєтку із загадками та секретами, які потребують логічного мислення для пошуку правильних відповідей. Водночас зробили їх достатньо простими.
Такими, щоб із ними зумів впоратись і сучасний гравець, який звик буквально після другої спроби проходження складного моменту одразу бігти шукати проходження в інтернеті.
Resident Evil 7 Biohazard – це хороший приклад того, як у правильних руках, трошки змінивши та підкоригувавши стару формулу, можна зробити справді сучасний та цікавий проєкт. І підтвердженням цього є як мільйонні цифри продажів, так і перемога на багатьох ігрових виставках і ще більше різних номінацій.
За даними на листопад 2024 року загальна кількість проданих копій Resident Evil 7 складає понад 14 мільйонів.
Пройшовши 7 частину “Оселі зла”, як гравець, я можу впевнено підтвердити, що гра дійсно хороша та варта вашої уваги, якщо Вам подобаються, як попередні частини серії, так і ігри цього жанру загалом. Але є один невеличкий, але дуже важливий нюанс.
Коли ви десь чуєте відгуки про гру, скоріше за все, що це думка, основана на враженнях від звичайної версії. Вона виходила як на ПК, так і на консолях. Але існує ще одна версія гри, яка в міру особливостей платформи здатна подарувати Вам просто незрівнянний ефект занурення і проходження цієї версії Ви точно ніколи не забудете.
У цьому матеріалі я поділюсь із Вами враженнями від проходження Resident Evil 7 у версії для PlayStation VR. Враженнями від проходження гри, яка точно залишила слід на моїй психіці та навіть посприяла появі нового сивого волосся на моїй голові. Повірте, я не жартую.
RE7: відмінності PSVR-версії та PS4/PC
VR-версія Resident Evil 7 – це майже точно та ж гра, якою її знає більшість гравців, незалежно від платформи, на якій вони із нею ознайомились. Єдина невеличка відмінність полягає у керуванні та візуальній частині.
Оригінальна гра є високобюджетним та надзвичайно якісним в усіх значеннях проєктом, тому не дивно, що технічно вона витискає усі соки із платформ. Якщо на ПК – це не дуже відчувається, то на ігрових консолях, в нашому випадку PlayStation 4, – це стає справді помітно. Хоч сама гра працює дуже добре і технічних проблем в процесі проходження не виникає, розробникам все ж не вдалось зберегти у VR-версії якість графіки рівня оригінальної гри.
Як це часто буває із VR-проєктами, а особливо із тими, для яких віртуальна реальність є додатковою функцією, гра дещо втратила у якості зображення та чіткості текстур. Причина цього добре зрозуміла та не нова.
Віртуальна реальність – це технологія, яка має свої нюанси та є досить вимогливою до технічних характеристик платформи. Тому розробникам прийшлось йти на певні компроміси для того, щоб зробити VR-версію максимально комфортною для гри. Пройшовши гру повністю, я можу стверджувати, що у них це вийшло.
Якщо одночасно дивитись на дві версії та порівнювати їх пліч-о-пліч, можна помітити, що версія для віртуальної реальності має значно нижчу роздільну здатність, але не варто робити остаточних висновків, спираючись лише на візуальну частину, бо усе набагато цікавіше.
Читайте також: кращі платформери для PSVR першого покоління.
VR-версія здатна надати гравцю настільки глибокий ефект занурення, який гравцям у звичайну версію навіть і не снився. А, якщо згадати, що перед нами гра жанру жахів, то враження можна множити в декілька разів, бо в процесі проходження ви точно будете неодноразово з ляку підплигувати, а інколи навіть задумуватись над тим, щоб зупинити проходження, бо вона ну дуже моторошна та бридка.
У грі на вас чекає досить багато скримерів і сама вона так побудована, що намагається налякати гравця при будь-якій можливості. Кожного разу, коли ви переходите із кімнати у кімнату, персонаж відкриватиме двері буквально у Вас перед носом.
А після декількох випадків, коли з того боку на Вас щось випригне та добряче налякає, ви починаєте просто боятись їх відкривати та переходитимете у нові приміщення із максимальною обережністю… інколи навіть із закритими очима, я теж так робив.
Окрім цього, у грі багато активних моментів, як от сутички із босами та сильними ворогами також побудовані так, що усе відбувається не лише перед очима, а прямо перед носом гравця.
А так, як у VR-версію ми граємо у шоломі та навушниках, ефект занурення та присутності від цього просто неймовірний. Це дійсно унікальний ігровий досвід, який важко описати словами. В такі моменти вкотре переконуєшся, що графіка у відеоіграх – це далеко не головне.
Керування та прицілювання у Resident Evil 7 VR
Наступний момент, який відрізняє VR-версію від звичайної – це керування. Керуємо персонажем ми з геймпада. Режим керування рухами у грі відсутній. У багатьох гравців цей момент може викликати багато питань, але нагадаю, що для цієї гри віртуальна реальність – це додаткова функція і розроблявся проєкт в першу чергу як класичний шутер від першої особи.
Якщо ви не впевнений консольний гравець і в процесі гри час від часу поглядаєте на геймпад, щоб побачити, де знаходиться необхідна кнопка, то під час гри у VR у вас можуть виникнути певні труднощі, бо у шоломі власних рук та геймпада ви не бачите.
Коли я лише розпочав своє знайомство із VR для PlayStation 4, то теж спочатку рефлекторно опускав головну до низу, коли хотів поглянути на кнопки або взяти якийсь предмет, який лежить поруч. Від цього було трошки дивне відчуття, бо нічого не було видно, але згодом звик і навчився робити усе навпомацки. Повірте, ви теж звикнете.
Розробники досить цікаво адаптували до формату віртуальної реальності систему прицілювання. Наш персонаж стріляє туди, куди ми дивимось. В центрі екрана перед очима у нас наявний приціл, який перетворюється у невеличку крапку, коли ми фокусуємось.
Вона виконує дві функції. Допомагає нам орієнтуватись у просторі та підказує, де знаходиться центр зображення. Це дуже корисно, бо ми можемо взаємодіяти із предметами лише, якщо дивимось прямо на них.
Також вона дуже допомагає нам у прицілюванні. Вже традиційно один із ключових елементів серії Resident Evil – це обмежена кількість набоїв на локаціях, тому стріляти ми повинні максимально влучно.
Якщо з початку гри ви швидко зрозумієте слабкі місця ворогів – це дуже допоможе вам у подальшому проходженні. У 7 частині у порівнянні із попередніми іграми серії розробники зробили ставку більше на складовій шутера, ніж на складних загадках, як це було раніше, тому стріляти гравець буде багато. Особливо це відчувається у кінці гри.
Але варто зазначити, що розробники досить грамотно розподілили ігроладні елементи різних піджанрів і моментів, коли потрібно подумати й, наприклад, розібратись, куди ж потрібно йти або ключ від яких дверей ти щойно знайшов досить багато. Чого як, а біганини у грі вистачає.
Цікавий момент, який автоматично випливає із такої системи прицілювання, полягає у тому, що, який би великий та страшний монстр на вас не нападав, для того, щоб його перемогти, ви повинні постійно дивитись прямо на нього.
А так, як вони дуже полюбляють з’являтись за спиною або десь збоку і дуже різко, повірте, підстрибувати зі страху ви будете дуже часто. Проживати такий ігровий досвід у VR, – це дійсно унікальні емоції і часто я реагував на ігрові моменти точно, як цей пан із реклами.
Графіка та атмосфера у RE7 VR на PS4
Якщо ви із тої категорії гравців, які рахують у іграх кожен піксель та полігон, пункт про графіку та деталізацію може вас дещо засмутити та викликати певні сумніви, але я хочу вас закликати не робити поспішних висновків, доки ви не спробуєте VR-версію особисто.
Гра вийшла дуже атмосферною та моторошною і це одна із головних її особливостей. У ній багато елементів, які лякають та викликають усі можливі емоції. Часто навіть і відразу, бо родина із якою ми матимемо справу у процесі проходження – це ще ті божевільні й ви ніколи не знаєте, що на вас чекає у наступній новій кімнаті. Бридких моментів на своєму шляху гравець зустріне вдосталь.
Пройшовши гру повністю, я можу впевнено стверджувати, що VR-версія дарує гравцю просто неймовірний ефект занурення та кратно множить усі враження та емоції, які ви відчуваєте у процесі гри. Я сміливо можу назвати її як кращою грою на PS VR 1 покоління та й у жанрі загалом.
У режимі віртуальної реальності вам неймовірно страшно ходити по усіх цих темних коридорах та, якою б низькою не була роздільна здатність PSVR для PS4, мені просто бракує слів, щоб описати, наскільки моторошно відчуваються уся ці темрява, підвали та кімнати, які ми обов’язково повинні пройти на своєму шляху.
Тривалість проходження Resident Evil 7 у VR
В середньому час проходження цієї історії займає 10 годин. На практиці потрібно дещо більше – 12-15 годин. Увесь цей час наповнений цікавим сюжетом, події якого відбуваються у неймовірно атмосферному світі, де вам буде цікаво заглянути за кожен кут та пороздивлятись усі можливі локації. Робити це ще й необхідно, бо ви ніколи не знаєте, де захована наступна така дефіцитна коробка із набоями або інгредієнти для створення лікувального зілля.
Це перша гра у серії, виконана повністю у перспективі від першої особи та також перша VR-гра. І цей подвійний експеримент на мою скромну думку виявився максимально успішним.
Я проходив гру довго, з перервами, часом лякався настільки, що увесь вечір у мене трусились ноги, бо нервова система не була готова до усього, що сценаристи підготували для гравців. Але, побачивши нарешті фінальні титри, я відчув неймовірне задоволення від того, що зумів пройти цю пригоду та ознайомитись із грою у такому форматі.
Проблеми RE7 у VR: субтитри та текст
Попри те, що існує звичайна версія, Resident Evil 7 для мене – це саме така гра, якою я побачив її у віртуальній реальності. І це дуже цікавий ігровий досвід.
Звичайно, як і у багатьох інших іграх вона має свої мінуси, один із яких – це тексти та субтитри, які трошки важко читати, бо вони або западають за предмети, якщо ви стоїте близько до стіни чи об’єктів, або просто шрифти невеличкі й для того, щоб їх добре читати, потрібно майже кожного разу налаштовувати шолом під себе, бо налаштування можуть збиватись або просто цього разу ви одягнули його трошки не так як попереднього, тому бачите літери трошки гірше.
Але, пройшовши досить велику кількість ігор у VR та конкретно у PSVR для PS4, я зазначу, що це нюанс самої технології, який зустрічається у багатьох інших іграх у віртуальній реальності. Проблема не критична, але про її існування зазначити варто.
В усьому іншому – це дійсно дуже хороша гра, враження від якої я, сподіваюсь, не забуду ніколи. І я наполегливо рекомендую Вам ознайомитись із нею саме у такому форматі. Це справжній унікальний ексклюзив, із яким ви можете ознайомитись лише на PlayStation 4 та лише з допомогою PSVR першого покоління.
Хоча вже і з’явилась можливість пограти у VR-версію і на ПК, завдяки модами, я рекомендую Вам пограти саме у консольну версію, бо лише тут ви зможете максимально зануритись в ігровий світ, не витрачаючи десятки годин на налаштування, як це часто буває із іграми на Пк, але це вже зовсім інша історія.
Читайте також: огляд PlayStation VR V1 для PS4: ігри, проблеми, налаштування.